Plusz hét fok alatti hőmérsékleten ajánlott a használata. Október vége-november eleje környékén érdemes lecseréltetni, hiszen ekkor már jellemzőek lehetnek az éjszakai-hajnali fagyok és az azok következtében nappalra is megmaradó felfagyások.
Miben más a téli gumi?
A téli gumi a nyári gumitól teljesen eltérő gumikeverékből készül, olyan anyagból, amely a hideg levegőn, sőt még tartós fagyban is megőrzi a rugalmasságát. A modern gumiabroncsok szilikátot tartalmaznak, amely jó tapadást és nagy rugalmasságot ad nekik.
A téli gumi keskenyebb és magasabb, mint a nyári. A kisebb szélesség miatt kisebb felületen fekszik az útra, az autó változatlan súlya mellett nagyobb nyomás nehezedik a gumi és az út érintkezési területére. A nagyobb nyomás pedig jobb tapadást és kiváló fékhatást eredményez.
A magasabb gumi magasabbra teszi a kerekek súlypontját. Így az autó stabilitása csökken ugyan, de alacsony sebesség mellett jobb az esélye, hogy a kerekek érintkezésben maradnak az út felületével.
A téli gumi mintázata is más, mint a nyárié, hiszen feladata a síkos úton való megfelelő tapadás biztosítása. A barázdái mélyebbek, annak érdekében, hogy az autó meg tudjon „kapaszkodni” a hóban, illetve, hogy a kerekek alól kitúrva a havat, elérje az út felületét. A rugalmas árkok azt is biztosítják, hogy a hó kiperegjen a gumi mintázatból. A külső felületén számos apró lamella került kialakításra, a tapadás javítása végett.
Sok esetben a téli gumi sem elég, sőt vannak utak, ahova hólánc nélkül be sem lehet hajtani, ezért érdemes hóláncot is beszerezni és télen folyamatosan magunknál hordani.